Mieszkańcy Kielc kolejny raz mogą starać się o pieniądze na usuwanie i utylizację wyrobów azbestowych. Urząd miasta finansuje rozbiórkę wykonanych z eternitu, a zawierających szkodliwy azbest dachów i elewacji. Wnioski można składać w urzędzie miasta i gminy. Osoby fizyczne mają na to czas do końca września, a spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe do końca lutego.
Dyrektor Wydziału Środowiska w kieleckim magistracie Witold Bruzda informuje, że w ramach programu magistrat pokrywa koszt demontażu, wywiezienia i utylizacji niebezpiecznych dla zdrowia elementów. W tegorocznym budżecie zarezerwowano na ten cel 350 tysięcy złotych. Ratusz wkrótce ogłosi przetarg, w którym wyłoniona zostanie firma mająca usuwać azbest. Prace mają rozpocząć się w kwietniu i potrwać do września.
Ratusz finansuje usuwanie i utylizację wyrobów azbestowych od 2008 roku. Dotychczas wywieziono ponad 2 tysiące ton tego niebezpiecznego materiału. Zgodnie z przyjętymi przez nasz kraj zobowiązaniami azbest ma zniknąć z polskich gospodarstw do 2032 roku.