piątek, 16 maja 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

Proces rekrutacji: co odstrasza, a co przyciąga kandydatów?

2016-01-13 11:23
4 min. czytania
A A
13.01.2016 Recruiter. cała infografika / Recruiter

13.01.2016 Recruiter. cała infografika / Recruiter

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

Brak nazwy firmy w ogłoszeniu i niejasny opis stanowiska to elementy, które najczęściej zniechęcają kandydatów do aplikowania na ofertę pracy (odpowiednio 67% i 50%) – wynika z 3. edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego z inicjatywy eRecruiter i Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

Czytaj również

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

2025-04-11
Umów o dzieło najmniej w historii

Umów o dzieło najmniej w historii

2025-03-21

Wyniki te nie zmieniają się od początku prowadzenia badania. Z drugiej strony, o wartościowego pracownika łatwiej pracodawcom, którzy przygotowują ciekawe i dopasowane do stanowiska ogłoszenia o pracę (84% wskazań kandydatów) oraz dbają o rozpoznawalność swojej marki (65% wskazań).

Jak wskazują eksperci eRecruiter, wiedza pracodawców na temat zasad dobrze prowadzonej rekrutacji oraz dbałości o candidate experience z roku na rok jest coraz większa. Jednak jest jeszcze kilka obszarów, nad którymi muszą popracować. – Rekrutacja to złożony proces, który trzeba odpowiednio wcześniej zaplanować, żeby przyciągnąć najbardziej pożądanych kandydatów. Pracodawcy powinni zwrócić uwagę na przykład na to, że potencjalnych pracowników odstrasza rekrutacja ukryta. Jeżeli nie ma takiej konieczności żeby pomijać w ogłoszeniu nazwę firmy, warto z tej praktyki zrezygnować. Jednak lista elementów i zasad, o które trzeba zadbać w procesie rekrutacji, jest znacznie dłuższa. Ich zastosowanie z pewnością pozytywnie przełoży się na końcowe efekty, czyli zatrudnienie wartościowych pracowników – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Jakich ogłoszeń unikają kandydaci?

Z najnowszej edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez eRecruiter i Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że kandydaci unikają ogłoszeń, które nie zawierają nazwy firmy (67% wskazań), niejasno przedstawiają stanowisko pracy (50%) oraz posiadają lakoniczne informacje na temat tego, co firma oferuje kandydatom (47%). W ofercie o pracę rekruterzy powinni również uwzględnić wysokość wynagrodzenia. Takiej informacji oczekuje aż 43% kandydatów. – Publikacja ogłoszenia o pracę to jeden z pierwszych elementów procesu rekrutacji. Dla pracodawcy istotna jest nie tylko jego treść, ale także łatwość zamieszczenia ogłoszenia, dotarcia do określonej grupy kandydatów czy możliwość modyfikacji treści, o ile będzie taka potrzeba. W celu ułatwienia tego procesu, platformy takie jak eRecruiter, proponują pracodawcom moduł publikacji ogłoszeń, dzięki któremu rekruterzy mogą samodzielnie i szybko zamieszczać oferty pracy na stronie Pracuj.pl, w zakładce „Kariera” czy w Intranecie bez konieczności kontaktu z konsultantem lub działem IT – mówi Izabela Bartnicka. W ogłoszeniach o pracę, pracodawcy powinni również zrezygnować z wymogu pisania listu motywacyjnego, aż 39% kandydatów porzuca wtedy pomysł ubiegania się o dane stanowisko.

Proces rekrutacji: co odstrasza, a co przyciąga kandydatów? - Radio Kielce

A jakie oferty pracy przyciągają kandydatów?

Aż 84% starających się o pracę deklaruje, że na decyzję o wzięciu udziału w procesie rekrutacyjnym do konkretnej firmy, najbardziej wpływa ciekawa i dopasowana oferta pracy. Jeżeli zatem w publikowanych ogłoszeniach przedstawiciel firmy jasno opisze stanowisko i potencjalne benefity, uwzględni wynagrodzenie oraz zrezygnuje z wymogu przygotowania listu motywacyjnego, szansa na przyciągnięcie wartościowych kandydatów, bardzo wzrasta. Dla więcej niż połowy kandydatów (58%) kluczowy jest łatwy dostęp do informacji o pracodawcy i procesach rekrutacyjnych. Co drugi respondent deklaruje, że na decyzję o wzięciu udziału w procesie rekrutacyjnym do konkretnej firmy, wpływa także dobra opinia o niej wśród znajomych.

Proces rekrutacji: co odstrasza, a co przyciąga kandydatów? - Radio Kielce

Czy pracodawcy wchodzą w buty kandydatów?

Pracodawcy, którzy chcą wyeliminować błędy w prowadzonych procesach rekrutacyjnych, często wcielają się w rolę ich potencjalnego kandydata. Najwięcej, bo 62% firm, weryfikuje opublikowane ogłoszenia. Prawie co drugi zapytany przedstawiciel działu HR (47%) monitoruje czas trwania procesu. 39% pracodawców natomiast weryfikuje informacje opublikowane w zakładce „Kariera”. W co piątej firmie, jeden z pracowników próbuje zaaplikować na daną ofertę pracy. – Próba przejścia przez proces rekrutacji we własnej firmie to dobry pomysł, który pozwala wyeliminować większość błędów. Warto mieć świadomość, że to, co nam utrudnia aplikowanie jako rekruterowi, z dużym prawdopodobieństwem będzie stanowiło trudność również dla potencjalnego pracownika – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Proces rekrutacji: co odstrasza, a co przyciąga kandydatów? - Radio Kielce

Wyniki tegorocznej edycji badania „Candidate Experience” pokazują także, że zaledwie 7% pracodawców  nie widzi potrzeby weryfikacji poszczególnych elementów prowadzonych procesów rekrutacyjnych – to o 10 p.p. mniej niż w 2014 roku. Jednak nadal przed przedsiębiorcami, a w szczególności specjalistami ds. HR, jest jeszcze sporo pracy w zakresie dopracowania poszczególnych elementów procesu rekrutacyjnego.

Metodologia badania

3. edycja badania „Candidate Experience” składa się z dwóch części. Opinie kandydatów na temat rekrutacji zostały zebrane podczas realizacji badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl na użytkownikach portalu zajmujących stanowiska specjalistyczne, menedżerskie i wyższe, posiadających co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe. Badanie zostało zrealizowane w dniach 1-16.10.2015. Ankietę wypełniło łącznie 808 osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy brały udział w procesie rekrutacyjnym. Opinie pracodawców zostały zebrane w ramach badania „Candidate Experience”, przeprowadzonego przez eRecruitment Solutions, wśród osób zajmujących się procesami rekrutacyjnymi w firmach. Badanie zostało zrealizowane metodą ankiety online w dniach 1-16.10.2015. Ankietę wypełniło łącznie 707 osób.

Badanie „Candidate Experience” zostało przeprowadzone z inicjatywy Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Koalicja istnieje od kwietnia 2013 r. i w tym momencie liczy ponad 200 firm, które chcą promować dobre praktyki w rekrutacji.

grafika-2-111613
grafika-3-111611
grafika-4-111608
13.01.2016 Recruiter. cała infografika / Recruiter13.01.2016 Recruiter. cała infografika / Recruiter
Tagi: praca

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

2025-04-11
Umów o dzieło najmniej w historii

Umów o dzieło najmniej w historii

2025-03-21
Jakie wyzwania stoją przed polskim rynkiem pracy?

Jakie wyzwania stoją przed polskim rynkiem pracy?

2024-11-27
Dawne tradycje Wigilii Bożego Narodzenia

Wigilia dniem wolnym od pracy? Minister zabrał głos

2024-10-30
MA Polska / Fot. Robert Felczak - Radio Kielce

Zwolnienia grupowe w kieleckiej fabryce. Pracę straci co piąta osoba

2024-10-24
11.10.2024. Kielce. Obchody jubileuszu 105 lat istnienia Państwowej Inspekcji Pracy / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce
ZDJĘCIA

Przed jakimi wyzwaniami stoi PIP?

2024-10-11
Niemal połowa Polaków dorabia poza głównym zatrudnieniem

Niemal połowa Polaków dorabia poza głównym zatrudnieniem

2024-09-19
Ustawa Kamilka nie odnosi się do kwestii dawania prezentów nauczycielom

Jak podnieść prestiż zawodu?

2024-09-17
podcasty.radiokielce.pl
folkradio.pl

REGION

Starsza kobieta zginęła w pożarze

Wierna kopia Konstytucji 3 Maja jest już w Kielcach

Młodzi matematycy rywalizowali w Kielcach

Powstaje nowe osiedle. Zainteresowani mieszkaniem mogą składać wnioski

Gminy nie radzą sobie z inwazyjnymi gatunkami. Gdzie jest źle?

Wybory 2025. Fałszywe konta, zniszczone plakaty

Niebezpieczne znalezisko na placu budowy

Martwego mężczyznę znaleziono na ulicy

Poradnik Wyborczy – jak oddać ważny głos?

Podbił Loarę, a teraz może pływać po polskich rzekach. Bździel na sprzedaż

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • POLSKA
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • ZOOM NA WIEŚ
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA
  • PATRONATY

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • PODCASTY
  • FOLKRADIO
  • PROJEKT PRACA
  • ZOOM NA WIEŚ
  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.