Ciekawe lekcje i atrakcyjny sposób przekazywania wiedzy – to według Ośrodka Rozwoju Edukacji główne zalety e-podręczników. Dzięki nim uczniowie mogą między innymi oglądać filmy edukacyjne, wirtualnie zwiedzić jaskinię Raj, czy pracować z interaktywnymi zadaniami. Dziś w Kielcach eksperci pokazywali nauczycielom, jak powinno się wprowadzać e-podręczniki.
Anna Przybysz z Ośrodka Rozwoju Edukacji jest przekonana, że na wprowadzeniu cyfrowych książek zyskają zarówno uczniowie jak i nauczyciele. Jak dodała w założeniu nie są one konkurencją dla papierowych podręczników ale mają je uzupełniać.
W szkoleniu wzięło udział 50 pedagogów z całego województwa. Część z nich, jak Grzegorz Czapla, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 17 Specjalnych w Kielcach, e-podręczniki już wykorzystuje podczas lekcji. Jak nam powiedział podobają mu się szczególnie elementy multimedialnych ćwiczeń dla uczniów. Oni sami czasem wymuszają na nas zastosowanie e-podręczników. To jest ich świat, a my nauczyciele musimy się do niego przystosować.
Projekt e-podręczników to pomysł Ministerstwa Edukacji Narodowej. Obecnie dostępnych jest 40 e-podręczników, docelowo ma być ich ponad 60. Są bezpłatne.