Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczyna ogólnopolską akcję sprawdzania satysfakcji pacjentów z obsługi w placówkach medycznych. Pacjenci korzystający z porad w przychodniach mogą anonimowo ocenić ich pracę. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne, a skierowana jest ona wyłącznie do osób, które przez ostatnie 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń w ramach podstawowej opieki medycznej- informuje dyrektor świętokrzyskiego oddziału NFZ Zofia Wilczyńska.
Jak dodaje, wyniki ankiet mają służyć poprawie jakości udzielanych świadczeń. Chodzi np. o lepszą organizację pracy rejestracji. W przyszłości może to być jedno z kryteriów umożliwiające dodatkowe finansowanie, czyli rodzaj premii dla najlepiej ocenianych placówek.
Ankieta składa się z 23 pytań. Dotyczą one np. dostępności do lekarza POZ, a także tego czy w sposób zrozumiały udzielono mu informacji o stanie zdrowia. Pytania dotyczą także dostępności do rejestracji telefonicznej- wylicza zastępca dyrektora świętokrzyskiego oddziału funduszu, Jerzy Staszczyk.
Anonimowa ankieta jest udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej funduszu, a także w formie papierowej w siedzibach NFZ.