Na kieleckim dworcu PKP odbywa się dziś prezentacja nowoczesnego pociągu Flirt 3. Od połowy grudnia na polskie tory wyjedzie 20 takich pojazdów szynowych. Spółka PKP Inter City poinformowała, że nowoczesne składy będą obsługiwały m.in. połączenia z Kielc do Krakowa oraz Warszawy i Olsztyna.
– To już trzeci model tego pociągu, który zawiera szereg udogodnień dla pasażerów. Zaczynając od przestronnych wagonów z wygodnymi toaletami, po komfortowe warunki do jazdy na miejscach siedzących, z gniazdkiem do prądu i bezprzewodowym internetem – wymienia Marta Jarosińska, kierownik ds. komunikacji Stadler Polska, przedstawiciel producenta. Jak dodaje – prędkość z jaką będą się poruszać nowe pociągi to 160 km/h.
Dzięki temu czas dojazdu z Kielc do Warszawy ma wynieść 2 godziny i 44 minuty. Dojazd do Krakowa zajmie około 90 minut. W pociągu, którym podróżować może 360 osób nie ma przedziałów, ale obowiązuje podział na 1 i 2 klasę. Oglądający dziś pociąg kielczanie przyznali, że jakość wykończeń wnętrza wagonów ich pozytywnie zaskoczył.
– Jest komfortowo, estetycznie i podejrzewam, że jazda takim pociągiem też będzie przyjemna. Ostatni raz pociągiem jechałem 10 lat temu, ale nie ma porównania. Poza tym cieszy fakt, że takie pociągi robią Polacy – opowiadał naszemu reporterowi jeden z pasażerów. Jak przyznawali inni zwiedzający skład – jest wygodnie i przestronnie. Jest wygodny bar, toalety z miejscem do przewijania niemowląt, czyli coś czego nie można się powstydzić przed gośćmi z innych krajów.
W połowie grudnia tego roku na polskie tory wyjedzie 20 takich pociągów. – Ich koszt to 1,1 mld złotych – poinformował Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Inter City. – Od 13 grudnia wraz z nowym rozkładem jazdy pasażerowie dostaną nowe możliwości podróżowania. Bilety będą sprzedawane w odróżnieniu od Pendolino nie w klasie biznes, ale w klasie ekonomicznej.
Poza schludnym wyglądem, pociągi Flirt3 są klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w specjalne przewijaki dla niemowląt, a ponadto umożliwiają przewóz rowerów. Swoim wyglądem przypominają składy Pendolino lub znane już ze świętokrzyskich torów Impulsy.