W Galerii Brama przy Instytucie Designu w Kielcach można obejrzeć niewielką wystawę Judyty Marczewskiej poświęconą problemowi manipulowania konsumentami przez sieci handlowe. Projektantka zwraca uwagę na to, jak sklepy zwiększają swoją sprzedaż poprzez pozorną hojność, czyli promocje.
Konsumenci bombardowani mnóstwem haseł reklamowych, kupują pod ich wpływem kolejne produkty. Przyczyniają się do tego atrakcyjne obniżki cen i promocje typu 2 w cenie 1. Sprawia to, że często kupujemy zbędne rzeczy. Judyta Marczewska chce zachęcić odbiorców do świadomej odpowiedzi na pytanie: ile jest nam potrzebne do życia?
Na wystawie znalazły się np. plakaty z hasłami: kupuj najtaniej oraz teksty dotyczące współczesnych zjawisk konsumpcyjnych. Judyta Marczewska zastanawia się m.in. czy pokolenie współczesnych 20 i 30-latków, mające dostęp do wszystkiego i nieufne wobec reklamowych propozycji, jest odporne na marketingowe zabiegi. Według niej, lepiej od swoich rodziców radzi sobie z natłokiem reklam i sprawniej segreguje oferty.
Wernisaż wystawy „Generacja G” odbędzie się dziś o godzinie 19.30. Ekspozycję można oglądać przez najbliższy miesiąc. Autorka wystawy zapowiada, że będzie kontynuować ten temat przy kolejnych projektach.