Kieleccy przedsiębiorcy są otwarci na propozycje nowych szyldów i reklam, które opracowali projektanci uczestniczący w II edycji Włoskiej Szkoły Designu. Ich koncepcja zakłada wykorzystanie przestrzennych liter, które w przeciwieństwie do tablic i kasetonów nie zasłaniają elewacji kamienic.
Michał Gdak, koordynator projektu, zaznacza, że efekty kilkutygodniowej pracy zostaną przekazane władzom miasta, by w przyszłości przyjęte rozwiązania wprowadzić w innych częściach śródmieścia. Architekt zdaje sobie sprawę, że na zmianę wizerunku potrzeba czasu, ale jeśli będzie zainteresowanie przedsiębiorców, to mogą liczyć na pomoc.
Jednym z zainteresowanych propozycjami architektów jest właściciel sklepu jubilerskiego Julian Brachowski. Jego zdaniem ujednolicenie formy szyldów i reklam to dobry kierunek.
Pozytywnie o projekcie wypowiada się także Muzeum Narodowe, informuje rzecznik placówki Urszula Kinder. Dodaje jednak, że w przypadku tej placówki decydujący głos będzie miał wojewódzki konserwator zabytków.
Efekty pracy projektantów będzie można zobaczyć dzisiaj o 17.00 w Instytucie Designu Kielce na Wzgórzu Zamkowym oraz na wystawie w Rynku.