Co piąty przedsiębiorca z kieleckiego Rynku zgodził się wziąć udział w spotkaniu, dotyczącym zmiany szyldów i reklam. W trakcie rozmów, projektanci z Włoskiej Szkoły Designu przedstawiają propozycje zmian i zbierają opinie właścicieli firm.
Na tej podstawie opracują indywidualne koncepcje nowych tablic i ponownie spotkają się z przedsiębiorcami. Wtedy ustalą szczegóły – wyjaśnia jeden z koordynatorów spotkań – Michał Gdak. Jego zdaniem, na podstawie rozmów można stwierdzić, że przedsiębiorcy mają świadomość, iż przestrzeń publiczna w centrum miasta powinna spełniać określone walory estetyczne.
Na spotkanie z projektantami zdecydował się m.in. Julian Brachowski ze sklepu jubilerskiego „Klejnot”. Na razie nie zamierza wprowadzać zmian w szyldzie, który powstał stosunkowo niedawno. Uważa jednak, że posiadanie profesjonalnego projektu ułatwi mu wprowadzanie zmian w przyszłości. Przedsiębiorca popiera pomysł ujednolicenia reklam i dobrze ocenia prowadzony przez Instytut Designu projekt.
Do instytucji nadal mogą zgłaszać się handlowcy, zainteresowani projektem reklamy. System wizualny Rynku, nad którym pracuje Włoska Szkoła Designu ma uwzględniać charakter każdej z firm. Wspólnym założeniem ma być odejście od kasetonów, na rzecz liter przestrzennych. Projekty szyldów mają powstać do 15 maja.