Siedem konsorcjów tworzonych przez polskie i zagraniczne firmy chce budować ekspresową obwodnicę Radomia. Dzięki niej jadąc drogą krajową nr 7 nie trzeba będzie wjeżdżać do centrum miasta. Rzecznik prasowy warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska informuje, że najtańsza oferta dotycząca budowy obwodnicy Radomia opiewa na kwotę 729, a najdroższa na 977 mln zł.
W skład dwóch z siedmiu konsorcjów, które chcą budować obwodnicę tego miasta są dwie świętokrzyskie firmy: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” oraz Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót „Trakt”. Małgorzata Tarnowska dodaje, że zgodnie z umową, jaka zostanie podpisana ze zwycięzcą przetargu, prace mają zakończyć się w połowie 2018 roku.
Ekspresowa obwodnica Radomia ma mieć prawie 25 kilometrów. Będą na niej cztery węzły drogowe. Rozpocznie się w okolicach Jedlińska, gdzie obecnie kończy się trasa S7. Przebiegając na zachód od Radomia połączy się z ekspresową „siódemką”, która od kilku miesięcy jest budowana między Radomiem a granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego.
Radom będzie wkrótce miał również południową obwodnicę, która połączy drogi krajowe nr 7, 9 i 12. Licząca ponad 13 kilometrów trasa ma zostać udostępniona kierowcom za kilka tygodni. Inwestycja, którą buduje firma „Fart” miała być gotowa jesienią ubiegłego roku.