Po raz pierwszy od wielu lat kieleckie MPK może uniknąć w tym roku kar za przekroczenie średniej wieku posiadanych autobusów. Zgodnie z umową zawartą z Zarządem Transportu Miejskiego tabor przewoźnika przeciętnie nie powinien mieć więcej niż dziewięć lat.
W poprzednich latach MPK za każdy dzień, w którym spółka nie dotrzymywała umowy z miastem, płaciła tysiąc złotych kary. Tym razem przewoźnik chce uniknąć kar. Jak informuje członek zarządu MPK Kielce, Władysław Wotliński jest szansa, że jeszcze w tym roku tabor spółki powiększy się o pięć lub sześć autobusów. Będą to nowe i używane pojazdy firm MAZ i Solaris. Zarówno 12- jak i 18-metrowe.
W 2013 roku spółka kupiła 12, a rok wcześniej 34 nowe autobusy. Flotę przewoźnika tworzy obecnie prawie 200 autobusów, z czego 40 należy do gminy Kielce. Rocznie pokonują one ponad 12 milionów kilometrów przewożąc ponad 34 miliony pasażerów.