53 procent uczniów nie lubi fizyki. To najmniej lubiany przedmiot w szkole. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Fundacji RWE.
Ilona Iłowiecka-Tańska z Centrum Nauki Kopernik uważa, że trudno jest lubić przedmioty, których nie rozumiemy i których nauczanie jest trudne. Dlatego szkoły powinny odchodzić od nauczania fizyki poprzez pracę z podręcznikiem i rozwiązywanie zadań. Ta metoda może i jest dobra do zdawania egzaminów, ale jest raczej nieskuteczna w zrozumieniu otaczającego świata.
Anna Baran ze Społecznego Gimnazjum nr 16 w Warszawie od półtora roku pracuje na specjalnych zestawach eksperymentów, przygotowanych przez Centrum Nauki Kopernik i Fundację RWE. Jej zdaniem, widać już pierwsze efekty nauki na Power Boxach. Dzięki nim uczniowie siedzą na lekcjach z zainteresowaniem i na przykład chętniej uzupełniają fizyczne tabelki, których wcześniej nie znosili.
W grudniu ruszy rekrutacja do trzeciej odsłony programu Power Box. Tym razem na szkolenia zaproszeni zostaną chętni nauczyciele z Warszawy, Elbląga, Gdańska, Lublina, Katowic, Krakowa, Szczecina, Poznania i Wrocławia. Każdy przeszkolony nauczyciel dostanie potem do szkoły zestaw do eksperymentów związanych z energią.
Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska wynika, że 85 procent rodziców chciałoby, aby ich dziecko miało w szkole dostęp do interaktywnych pomocy naukowych i zestawów doświadczalnych.