Rewolucyjne zmiany dotyczące komunikacji miejskiej proponują kandydaci na prezydenta Ostrowca. Podczas debaty w Radiu Kielce Leszek Sułek z Polski Patriotycznej – stwierdził, że komunikacja miejsca pełniąca funkcje społeczne musi być deficytowa i miasto powinno mieć pieniądze na jej finansowanie. Zapowiada, że jako prezydent rozwiąże także Radę Nadzorczą przewoźnika ponieważ jest niekompetentna.
Także Zdzisław Kałamaga z komitetu Twój Ostrowiecki Samorząd – jest przekonany, że miasto musi dofinansowywać komunikację. Jest także za kompleksowym rozwiązaniem tego problemu. Proponuje, by przy porozumieniu władz miasta i starostwa utworzyć firmę która świadczyłaby usługi transportowe dla mieszkańców północnej części regionu.
Krzysztof Adamski z Lewicy Ostrowieckiej – uważa, że trzeba zmodyfikować ofertę MPK. Dwie linie powinny jeździć wokół miasta i cztery wewnątrz. Bilety powinny kosztować nie więcej niż złotówkę a MPK nie musi być nastawione na zyski. Wystarczy że firma będzie bilansować swoją działalność.
Z kolei zdaniem Krzysztofa Ołowni z Nowej Prawicy- miasto powinno zrezygnować ze świadczenia usług komunikacyjnych. Powinna się tym zająć prywatna firma o ilość kursów powinien weryfikować rynek.
Jarosław Górczyński – poseł PSL – jest przeciwny prywatyzacji miejskiego przewoźnika. Jak stwierdził, za usługi przewozowe odpowiada miasto, a bilety powinny być bezpłatne.
Za pozostawieniem MPK jako spółki miejskiej dotowanej z budżetu jest także Zbigniew Duda z PiS. Chce także, aby ilość połączeń znacząco wzrosła.