Podstawą wyboru biura podróży powinny być opinie osób, które korzystały już z jego usług. Jak mówi Mariusz Burchart Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej, te informację nawet jeśli są subiektywne, pokazują nam czy klienci są zadowoleni z wakacji a organizator wypełnił wszystkie swoje zobowiązania.
Gość Radia Kielce radzi także by szczegółowo czytać umowę i wszystkie jej zapisy. Musi ona opisywać min. czas i miejsce pobytu, rodzaj oferowanej usługi, środki transportu, cenę i sposób zapłaty. Powinna także przewidywać możliwość składania reklamacji i opisywać procedury dotyczące ewentualnych zmian w programie i ich konsekwencji. Jeżeli biuro bez informowania klientów zmienia warunki np. pobytu to jest to wystarczający powód do reklamacji.
Jak dodaje gość Radia Kielce gdybyśmy podczas wyjazdu mieli jakiekolwiek zastrzeżenia to powinniśmy je zgłaszać rezydentowi, który jest naszym opiekunem. Możemy także złożyć reklamacje w biurze podróży które musi w ciągu 30 dni odpowiedzieć na nasze zarzuty.
Takie pismo musi zawierać dokładny opis kwestionowanych przez nas warunków dotyczących pobytu i roszczeń których się domagamy. Zwykle jest to jakaś forma upustu cenowego. Zwykle jest to jakaś forma upustu cenowego. Jak dodał inspektor w procesach konsumenckich zwykle używa się tzw. listy frankfurckiej, czyli opracowanego przez Niemców sposobu wyliczenia procentowego upustu od ewentualnych zaniedbań organizatora.