W czerwcu, a najpóźniej na początku wakacji, rowerzyści będą mogli jeździć po wyremontowanym odcinku ulicy Warszawskiej, fragmencie ulicy Sienkiewicza oraz po Rynku w Kielcach. Z myślą o cyklistach planowane są również zmiany na ulicach Dużej i Bodzentyńskiej. Decyzje, dzięki którym zmiany wejdą życie zapadły podczas spotkania w ratuszu.
Rozmowy zainicjował wiceprezydent Czesław Gruszewski, który zabiega o wprowadzenie rozwiązań, mających ułatwić poruszanie się rowerem po śródmieściu.
Tomasz Zboch i Czesław Gruszewski
Projekt zakłada, że wyremontowanym odcinkiem ulicy Warszawskiej będzie można jeździć jednośladem w obu kierunkach. Nie narażając się na mandat, rowerzyści będą mogli także poruszać się ulicą Sienkiewicza, pomiędzy Silnicą, a dworcem kolejowym. Główny inżynier ruchu w Miejskim Zarządzie Dróg Jarosław Radkiewicz deklaruje, że zmiany zostaną wprowadzone w ciągu 2- 3 tygodni. Dodaje, że w planach jest także wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na Bodzentyńskiej i Dużej. To jednak oznaczałoby konieczność likwidacji kilku miejsc postojowych, dlatego takie rozwiązanie będzie jeszcze analizowane.
Nowością na kieleckich ulicach mają być także tablice z apelem o wyprzedzanie rowerzystów w bezpiecznej odległości. Pełnomocnik prezydenta Kielc do spraw infrastruktury rowerowej- Tomasz Zboch dodaje, że pojawią się one także na drogach województwa. Staną tam, gdzie nie ma wydzielonej ścieżki rowerowej, a jednośladem jeździ się na zasadach ogólnych.
Sieć dróg rowerowych w Kielcach liczy obecnie ponad 30 kilometrów. Do końca przyszłego roku powstaną kolejne odcinki takich tras. Największa inwestycja powstanie dzięki budżetowi obywatelskiemu. To w sumie 4 kilometry, między innymi przy ulicach: Grunwaldzkiej, Solidarności, IX Wieków Kielc, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Sandomierskiej, Tarnowskiej, Źródłowej i Warszawskiej.