Ponad 200 osób stara się o posadę sekretarki w wydziale organizacji i kadr Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego. Rzecznik wojewody – Agata Wojda informuje, że tak dużym zainteresowaniem cieszą się zwykle konkursy, w których nie ma wysokich wymagań.
Wyjaśnia, że żeby starać się o tę posadę, trzeba mieć, co najmniej 6 miesięczny staż pracy w administracji i średnie wykształcenie. Wymogi określa rozporządzenie o pracownikach służby cywilnej. Agata Wojda dodaje, że po przeanalizowaniu ofert, do kolejnego etapu postępowania konkursowego zostały zakwalifikowane 143 osoby. Podkreśla, że w przypadku konkursów, gdzie wymagane jest wykształcenie kierunkowe, zainteresowanie pracą w urzędzie jest mniejsze. Tak było m.in. w przypadku postępowania na stanowisko inspektora w wydziale infrastruktury. Wówczas zgłosiło się 16 osób.
Przy rozstrzyganiu konkursu na stanowisko sekretarki, konieczna będzie specjalna organizacja testu. Kandydaci będą go pisać w największej sali urzędu- czyli okrąglaku.