Ponad 4,5 tysiąca ankiet wypełnionych przez rowerzystów pomoże przy podjęciu decyzji, jak budować oraz reklamować ścieżki rowerowe w Polce Wschodniej. Regionalna Organizacja Turystyczna województwa świętokrzyskiego rozpoczyna realizację projektu wartego 25 mln złotych.
Obecnie ankiety są analizowane przez urzędników, którzy zdecydują, jakie działania powinny zostać podjęte już od początku przyszłego roku. Jak informuje prezes ROT Jacek Kowalczyk, projekt dotyczący ścieżek rowerowych jest jednym z największych i najtrudniejszych realizowanych przez organizację. Reklama musi być dopasowana do procesu budowy tras.
Główny nacisk na kampanie medialną zostanie położony na rok 2015, kiedy już powstanie większość zaplanowanych ścieżek. W 2014 roku zaczniemy od stworzenia portalu rowerowego, który będzie informował o rzeczywistej sytuacji i wówczas będziemy reklamować nie całą trasę Polski Wschodniej, ale jej poszczególne odcinki – tłumaczy Jacek Kowalczyk.
ROT odpowiada za przeprowadzenie kampanii wszystkich województw Polski Wschodniej. Będzie ona realizowana głównie w telewizji i internecie. Spoty będzie można zobaczyć nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Jednocześnie realizowany jest projekt dotyczący modernizacji i budowy nowych ścieżek rowerowych. Dla cyklistów oznacza, to dobrze przygotowane, oznaczone i bezpieczne trakty a także stworzenie Miejsc Przyjaznych Rowerzystom.
W naszym regionie będzie ich 50. Będzie można skorzystać tam z noclegu, posiłku a także serwisować sprzęt. Urzędnicy zakładają, że po zakończeniu kampanii na wyprawę rowerową po Polsce Wschodniej zdecyduje się 320 tysięcy osób rocznie.