Radni jednogłośnie udzielili absolutorium burmistrzowi Opatowa. Samorządowcy zaakceptowali też wykonanie ubiegłorocznego budżetu, który zamknął się deficytem mniejszym, niż to wcześniej planowano.
Podczas omawiania wskaźników finansowych okazało się, że wydatki Opatowa zrealizowano w 98 procentach, a planowane dochody osiągnęły 93 procent. Deficyt za rok 2012 wyniósł 1 milion 900 tysięcy złotych, podczas gdy zakładano, że wyniesie on ponad 2 miliony złotych. Zadłużenie gminy
Opatów wynosi niewiele ponad 42 procent w stosunku do budżetu, co umożliwia gminie jeszcze swobodne prowadzenie inwestycji. Radny Grzegorz Maliński podkreślił, że dopiero od roku widać efekty wydatkowania pieniędzy na miejskie inwestycje.
Andrzej Chaniecki, burmistrz Opatowa przyznał, że jednogłośne przegłosowanie uchwał oceniających jego pracę, jest efektem dobrej współpracy z radnymi oraz słuchania ich wszelkich sugestii, jakie podały podczas rozważania spraw finansowych.
Burmistrz przypomniał, że absolutorium jest także sprawdzianem dla radnych, którzy przez cały rok byli zobowiązani do kontrolowania działań władzy. Skoro Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną opinię, dotyczącą tych działań, samorząd też może być usatysfakcjonowany z własnej pracy – dodał.