Mobilna i multimedialna – to hasło, które promuje nową stronę internetową Radia Kielce. Prace nad nią trwały ponad pół roku. Ze strony Radia Kielce zaangażowany w nie był zespół dziennikarski, dział techniczny oraz promocji i marketingu. – Dziennikarze to szalenie wymagający klient. Dostosowanie mechanizmów funkcjonowania strony do ich potrzeb było nie lada wyzwaniem, ale dziś czujemy satysfakcję patrząc na ten projekt – mówił Marcin Kita, dyrektor ds. oprogramowania CSK Zeto w Kielcach, które jest wykonawcą strony.
Podczas konferencji prasowej w Ogrodach Radia Kielce zaproszeni goście mogli obejrzeć prezentację nowej witryny oraz posłuchać o jej możliwościach i zaletach. A do tych ostatnich na pewno należy przejrzysty układ graficzny, dobra, intuicyjna nawigacja, mnogość informacji ilustrowanych zdjęciami, galerie zdjęć z wydarzeń, a także informacje o kilkudziesięciu audycjach nadawanych przez rozgłośnię.
– Wykorzystane przy stworzeniu strony technologie pozwalają na lepszą interakcję ze słuchaczami i czytelnikami. Wszystkie audycje, informacje można komentować poprzez wpisy na portalach społecznościowych – podkreślał dyrektor Kita.
Stanisław Blinstrub, koordynator strony internetowej Radia Kielce wskazywał na fakt, że nowa witryna jest mobilna i można oglądać ją przy pomocy smartfonów i tabletów. – Analiza tylko z jednego dnia pokazała, że korzystający z urządzeń mobilnych to potężna grupa użytkowników – poinformował. Jarosław Kusto, prezes Zarządu Radia Kielce podkreślił, że to kolejny etap rozwoju spółki.
– Nadajemy w systemie cyfrowym DAB+, rok temu zainstalowaliśmy nowy i nowoczesny system emisyjny, teraz przyszła pora na nową stronę. Jest się z czego cieszyć. Radio Kielce w badaniach udziału w czasie słuchania – w okresie luty-kwiecień – jest na pierwszym miejscu w regionie. Prześcignęliśmy stacje komercyjne. Zajmujemy też pierwsze miejsce wśród wszystkich rozgłośni regionalnych. To oznacza, że warto słuchać Radia Kielce – zaznaczył.