Urzędnicy ostrowieckiego starostwa będą pomagać przy wypełnianiu elektronicznej wersji zeznania podatkowego. Od poniedziałku w urzędzie będzie można także wydrukować potwierdzenie wysłania rozliczenia PIT. Ostrowiecki Urząd Skarbowy w ten sposób chce zachęcić jak największą grupę podatników do korzystania z elektronicznego sposobu rozliczania dochodów.
Dlatego postanowiono przeszkolić urzędników starostwa, którzy mają pomagać w rozliczeniu się z ubiegłorocznych dochodów. Zdzisław Kałamaga, starosta powiatu ostrowieckiego wyjaśnia, że urzędnicy nie będą wypełniać zeznań, ale świadczona przez nich pomoc pomoże w uniknięciu błędów. Możliwość elektronicznego rozliczania dochodów istnieje od pięciu lat. Z roku na rok zwiększa się ilość podatników, którzy korzystają z takiego sposobu składania zeznań. Według Małgorzaty Spadło naczelnika ostrowieckiego Urzędu Skarbowego, to nie tylko najszybszy, ale także bezpieczny sposób rozliczania się. Pracownicy starostwa podczas dyżurów, w godzinach pracy urzędu, będą udostępniać komputer z łączem internetowym a potem będą instruować jak poprawnie wysłać deklarację i wydrukować potwierdzenie jej złożenia.
Teresa Czajkowska