Rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzyko, związane z zawieraniem umów finansowych, przede wszystkim z zaciąganiem wysokooprocentowanych krótkoterminowych pożyczek, tzw. chwilówek – informuje dyrektor kieleckiego oddziału Narodowego Banku Polskiego Teresa Potocka.
Dodaje, że zwłaszcza w okresie przedświątecznym różne firmy parabankowe oferują pożyczki, które w istocie tylko z pozoru są szybkim dostępem do gotówki. Wielu ludzi nie czyta dokładnie umów, dlatego nie ma świadomości, jaki jest faktyczny koszt pożyczek. W ramach kampanii „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”, w mediach emitowane będą spoty informacyjne, przetłumaczone na język migowy. Przypomną one zasady bezpiecznego zaciągania pożyczki, tj. sprawdzenie wiarygodności firmy, policzenie całkowitego kosztu pożyczki lub zainwestowania pieniędzy i bardzo dokładnego przeczytania umowy.
Natomiast pod adresem www.zanim-podpiszesz.pl można zapoznać się z podstawowymi informacjami, dotyczącymi bezpieczeństwa na rynku finansowym, dowiedzieć się, jak niebezpieczne są kruczki prawne, stosowane w umowach oraz uzyskać dostęp do kluczowych aktów prawnych. Ogólnopolska kampania „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz” potrwa do końca przyszłego roku.
Iwona Murawska