Osoby niedosłyszące lub niesłyszące nie powinny już mieć problemów z załatwieniem sprawy w świętokrzyskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia. Jak poinformowała Radio Kielce Beata Szczepanek, rzecznik instytucji, troje pracowników Funduszu potrafi porozumiewać się w języku migowym, więc osoby mające problemy ze słuchem mogą liczyć na ich pomoc.
Język migowy znają pracownicy, którzy mają największą styczność z pacjentami, a więc w sekcji: skarg i wniosków, sanatoryjnej, środków ortopedycznych oraz sekcji zagranicznej. Jednak w razie potrzeby, będą oni obsługiwać także pacjentów niedosłyszących lub niesłyszących, którzy przyjdą załatwić sprawę w innej sekcji.
Beata Szczepanek dodaje, że osoby mające problemy ze słuchem mogą skontaktować się z Funduszem także drogą elektroniczną pod adresem uprawnieni@nfz-kielce.pl, za pośrednictwem SMS i MMS, jak również pod numerami telefonów 609 678 635 oraz 663 430 837.
Obowiązek zatrudnienia w Funduszu osoby potrafiącej porozumieć się w języku migowym narzuca od 1 kwietnia ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Ustawa dotyczy także pozostałych polskich urzędów.
Iwona Murawska