Radni Komisji Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Kielce chcą przywrócenia referatu do spraw promocji. Jednogłośnie przyjęli wniosek w tej sprawie, który zostanie skierowany do Prezydenta Miasta.
Radna Joanna Grzela podkreśla, że obecnie sprawy promocji są rozdzielone pomiędzy kilka wydziałów i nie ma osoby, która koordynowałaby działania promocyjne miasta.
Radni zaproponowali, aby referat promocji został włączony do Wydziału Projektów Strukturalnych i Strategii Miasta, gdyż ich zdaniem wydział ten wykazuje się dużą skutecznością w kontaktach m.in. z za granicą. Tymczasem Mieczysław Pastuszko, dyrektor tego wydziału, nie jest przychylny pomysłowi, gdyż jak twierdzi już i tak ma zbyt dużo zadań do realizacji, w tym współpraca z za granicą, z przedsiębiorcami i nadzór nad 18 spółkami miejskimi.
Radni przywołali sprawę promocji, gdyż działania, jakie podejmuje Wydział Edukacji, Kultury i Sportu są niewystarczające. Krzysztof Tworogowski wicedyrektor tego wydziału zapowiedział, że obecnie planowana promocja dotyczy tylko okresu jesiennego i będzie to promocja na tzw. infoscreenach w warszawskim metrze. Prezentowane na ekranach telewizyjnych treści mają zapraszać warszawiaków do regionu na „zimowe szaleństwo”. Niestety, nie wiadomo ile będzie trwać kampania, ani też jaki będzie jej koszt.
Paweł Kocańda
pawel.kocanda@radio.kielce.pl