Urny w kształcie piłki nożnej, trumny w futurystycznych kolorach i aplikacje do tworzenia wirtualnych nekrologów. W Kielcach rozpoczęły się targi NECROEXPO – najważniejsza impreza wystawiennicza branży pogrzebowej i cmentarnej.
Andrzej Walewski reprezentujący konsorcjum Adnowo przyjechał na targi z ofertą najnowocześniejszych karawanów. Jednym z nich jest Mercedes klasy E, którego podstawowa wersja kosztuje 160 tys. euro.
– W przypadku tej pięciodrzwiowej E klasy pokazujemy najnowsze rozwiązanie jakimi są otwierane szyby boczne. Pozwala to na szybsze i wygodniejsze wniesienie wieńców do pojazdu. Dodatkowo pojazd posiada dwie wysuwane szuflady boczne, w których można umieścić wieńce lub dodatkowe elementy. Na wewnętrznej ścianie karawanu może być umieszczony także obraz, który jest dowolnie konfigurowany – mówi przedstawiciel.
Na targach nie brakuje także oryginalnych trumien oraz urn. Uwagę odwiedzających przykuł model oferowany przez firmę Calvarianum, reprezentowaną przez Andrzeja Turczyńskiego.
– To projekt, który powstał we współpracy z artystką, prowadzącą stronę Valkira Art Design. Ten model jest wykonany za pomocą metody pouringu, czyli wylewania farb. Należy zaznaczyć, że nie jest to rzecz powtarzalna. Można określić kolorystykę, natomiast to w jaki sposób utworzą się oczka czy zafalowania to rzecz, nad którą nie można zapanować. Staramy się przełamać monotonię i mamy w planach wykorzystanie innych materiałów, takich jak np. żywica – informuje handlowiec.
Sonia Wendland, przedstawicielka Tesson Mastaba Suchy Las pokazała najnowsze urny, które zaskakują kształtem.
– Postanowiliśmy poszerzyć ofertę o nowoczesne sportowe kształty, takie jak piłka nożna czy kask lub bak motocyklowy. Pozostałe modele z nowoczesnej linii to kształty futurystyczne, inspirowane naturą – podkreśla Sonia Wendland.
Prezentowane są także nowinki technologiczne takie jak eKlepsydra, czyli aplikacja do tworzenia i szybkiego rozsyłania wirtualnych nekrologów – o czym mówi Paweł Pakuła, odpowiedzialny za system.
– Pomysł pojawił się gdy odwiedzaliśmy zagraniczne targi, ale zainspirowało nas też to, że ludzie często publikowali zdjęcia nekrologów na portalach społecznościowych. Firma pogrzebowa korzystająca z naszego serwisu tworzy powiadomienie „e- klepsydra”, które jest wysłane za pomocą SMS do rodziny. Tam jest zawarty link, który rodzina może szybko rozesłać dalej – dodaje Paweł Pakuła.
Targi Necroexpo potrwają do 5 czerwca.