Starachowicki STAR 266 wzbogacił ekspozycję Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie. Służący w polskiej armii do niedawna pojazd został odnowiony i stanowi część dioramy „Stanowisko odtwarzania gotowości bojowej”.
STAR – cysterna paliwowa CD-5 był wykorzystywany na lotniskach. Dystrybutor umożliwiał tankowanie pojazdów bezpośrednio z jednoczesnym pomiarem ilości tankowanego paliwa. Wydajność pompy dystrybutora wynosiła 320 litrów na minutę.
Pojazd pochodzi z lat 70., po zakończonej służbie został przekazany do Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych Drawsko im. płk. dypl. Franciszka Sadowskiego jako cel do ćwiczeń poligonowych. Pojazd został wtedy pozbawiony wielu witalnych elementów wyposażenia i nie był poddawany konserwacji. Dopiero po decyzji o przekazaniu go do Muzeum Sił Powietrznych, a następnie renowacji przeprowadzonej w oddziale Huty Stalowa Wola można go dziś oglądać jako część dęblińskiej wystawy. Odtworzone i zakonserwowane zostało wnętrze ciężarówki, zabudowa, elementy mechaniczne oraz powłoka lakiernicza.
Star 266 to podstawowy terenowy samochód ciężarowy średniej ładowności Wojska Polskiego. Produkcja seryjna w Fabryce Samochodów Ciężarowych „STAR” w Starachowicach trwała w latach 1973-2000. Zastąpił w produkcji samochody rodziny STAR 66 – 660. Okazał się bardzo udaną konstrukcją, używaną w licznych wersjach zabudowy: od typowej ciężarówki ze skrzynią, przez nadwozia zamknięte, specjalne, aż po cysterny, koparki, dźwigi. Star 266 zdobył duże uznanie zagranicą. Wyeksportowano łącznie 4659 sztuk do ZSRR, Węgier, Angoli, Jemenu, Libii i Birmy.