Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej w czasie wakacji bacznie przyglądają się przedsiębiorcom działającym w miejscowościach turystycznych. I przypominają turystom o tym, by domagali się paragonów.
– Wyjeżdżamy nad morze, w góry, na Mazury. Jedziemy tam, gdzie możemy dobrze wypocząć i miło spędzić czas. Jako klienci pamiętajmy, że warto wziąć paragon. Dokument ten zabezpiecza nasz interes. Przede wszystkim ułatwia złożenie reklamacji, ale również dzięki niemu porównamy ceny i sprawdzimy, czy transakcja została rozliczona prawidłowo – poinformowała Małgorzata Brzoza, rzeczniczka prasowa Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie, przypominając, że paragon to także dowód uczciwości przedsiębiorcy, a biorąc go, nawet za jedzenie w barze przy plaży, wspieramy uczciwą konkurencję między przedsiębiorcami.
Trzeba także wiedzieć, że paragonu, w sensie fiskalnym, nie zastępuje wydruk potwierdzający płatność kartą, czy tzw. paragony kelnerskie. – Zarejestrowana transakcja na kasie fiskalnej gwarantuje, że podatek, który zapłaciliśmy w cenie towaru lub usługi trafia do budżetu państwa a nie kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy – dodała Małgorzata Brzoza.
– Pracownicy KAS prowadzą całoroczne kontrole punktów sprzedaży, w okresie wakacyjnym z większym natężeniem w miejscowościach turystycznych. Jednak największe znaczenie ma postawa każdego z nas. Warto upomnieć się o paragon i sprawdzić, czy jest prawidłowo wystawiony – stwierdziła rzeczniczka.
Ministerstwo Finansów uruchomiło bezpłatną i anonimową aplikację e-Paragony, przez którą można powiadomić o wszelkich nieprawidłowościach związanych z wystawianiem tego dokumentu. Służy ona także m.in. do zarządzania wydatkami i przypisywania do danych transakcji papierowych paragonów i uzupełniania informacji o gwarancjach. W przyszłości zostanie rozbudowana o funkcjonalność, która umożliwia pobranie paragonu w postaci elektronicznej bezpośrednio z kas. Więcej informacji na stronie www.podatki.gov.pl.