niedziela, 8 czerwca 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

Miasto chce się promować, ale nie może się zdecydować na jeden kierunek

Marcin Marszałek,Michał Kita
2022-08-03 21:10
3 min. czytania
A A
03.08.2022. Kielce. Prezentacja założeń strategii promocji miasta Kielce 2030+. Na zdjęciu (od lewej): Bogdan Wenta - prezydent Kielc, Dariusz Detka - dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej UM Kielce, Iwona Sabat - kierownik biura promocji i współpracy z zagranicą w Wydziale Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej UM Kielce / Fot. Marcin Marszałek - Radio Kielce

03.08.2022. Kielce. Prezentacja założeń strategii promocji miasta Kielce 2030+. Na zdjęciu (od lewej): Bogdan Wenta - prezydent Kielc, Dariusz Detka - dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej UM Kielce, Iwona Sabat - kierownik biura promocji i współpracy z zagranicą w Wydziale Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej UM Kielce / Fot. Marcin Marszałek - Radio Kielce

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

Strategia promocji Kielc ma opierać się na czterech równorzędnych filarach: miasto turystyki przyrodniczej, miasto perspektyw gospodarczych, miasto wydarzeń i sportu oraz miasto kompletne, promujący jakość życia w Kielcach. Takie założenia przedstawił dziś (środa, 3 sierpnia) prezydent miasta Bogdan Wenta.

Czytaj również

Poznaliśmy laureatkę Świętokrzyskiej Nagrody Literackiej

Poznaliśmy laureatkę Świętokrzyskiej Nagrody Literackiej

2025-06-07
Harcerze wypoczywają nad zalewem w Cedzynie

Harcerze wypoczywają nad zalewem w Cedzynie

2025-06-07

Dokument na zlecenie ratusza ma przygotować zewnętrzna firma, co zdaniem prezydenta ma zapewnić większy obiektywizm i szersze spojrzenie na miasto. Ratusz nie wskazuje jednak żadnych konkretnych atutów miasta.

Bogdan Wenta twierdzi, że założenia strategii promocji są elastyczne. Kluczowe jest budowanie wizerunku miasta, jego postrzeganie wewnątrz i na zewnątrz, a także wykorzystanie stereotypów, które z biegiem czasu mogą zostać przekute w pozytywy.

– Badania statystyczne, które zrobiliśmy oraz związana z tym ocena procentowa złych i dobrych rzeczy pokazują, że w większości przebijają się pozytywy. Oczywiście w Kielcach są pewne problemy i mankamenty, ale jest to jednak wygodne miejsce do życia. Kielce mają swój urok. Z kolei rolą prezydenta jest lobbowanie na rzecz jego mieszkańców i zdobywania jak najszerszego uznania i rozpoznawalności na zewnątrz. Z naszych danych wynika, że w ostatnich latach ludzie, po np. zakończeniu kariery zawodowej, wracają do regionu świętokrzyskiego, w tym i Kielc – twierdzi prezydent.

Łukasz Zarzycki z Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Kielce mówi, że w konsultacjach społecznych nad strategią wzięło udział 398 osób.

– Strategia promocji ma pełnić rolę drogowskazu dla wszelkich działań związanych z promowaniem miasta. Ma być zestawieniem katalogu narzędzi promocji, odpowiadających specyfice miasta, a także zawiera listę wybranych środków, przy pomocy których ratusz i jego instytucje będą przekazywać swoim partnerom informacje o swojej działalności, ofercie i usługach. Strategia zawiera też szereg rekomendacji dotyczących zasad promocji i przeróżnych działań systemowych, które mają usprawnić działania w zakresie promowania Kielc, jednocześnie przygotowując urząd miasta do ich wdrożenia – tłumaczy.

Urzędnik stwierdza, że przyjęcie strategii ma pomóc we wzmocnieniu w budowaniu wizerunku miasta zarówno w Kielcach, jak i na zewnątrz. W realizacji zapisów strategii dużą rolę ma odegrać urząd miasta, a także instytucje kulturalne, turystyczne, sportowe, gospodarki, czy biznesu.

Nie wiadomo, ile będzie kosztować przygotowanie strategii promocji Miasta Kielce 2030+. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez ratusz, co roku na promocję Kielc we wszystkich obszarach przeznaczane jest 5,7 mln zł. Oszacowanie tej kwoty będzie możliwe po przyjęciu budżetu miasta na przyszły rok.

Pozytywnie założenia strategii promocji Kielc ocenia Katarzyna Czech-Kruczek, wiceprzewodnicząca rady miasta z Koalicji Obywatelskiej. Jej zdaniem – wytyczenie kilku głównych kierunków działań promocyjnych jest słuszną koncepcją.

– Cieszy mnie to, że filary są na tyle mocne, a także skonstruowane podobnie do tych, jakie funkcjonują w strategiach promocyjnych w wielu innych miastach. Nie można opierać się tylko i wyłącznie na jednym filarze, który będzie fundamentem działań promocyjnych Kielc. Te założenia spełniają moje oczekiwania, ponieważ sama również wielokrotnie podnosiłam, że na tych kwestiach powinniśmy się skupić – dodaje.

W ocenie wiceprzewodniczącej, najsłabszym elementem może być trzeci filar mówiący o perspektywach gospodarczych Kielc, który będzie wymagał dużych nakładów pracy, z uwagi na niskie wydatki inwestycyjne, jakie realizują władze miasta.

Krytycznie pomysły na promocję Kielc przedstawione przez władze miasta ocenia radny Marcin Stępniewski z Prawa i Sprawiedliwości. Jego zdaniem, filary na które stawia ratusz w zakresie promocji nie funkcjonują prawidłowo, czego przykładem jest niewystarczająca liczba terenów inwestycyjnych i zaniedbane tereny zielone.

– W strategii mamy wskazane pewne kierunki, aby móc je realizować potrzebny jest produkt, który chcemy promować. Tymczasem nie możemy mówić o promowaniu zieleni, jeżeli rezerwaty przyrody są w stanie dramatycznym. A mieszkańcy każdego dnia zwracają się z prośbą o interwencje, ponieważ zalegają tam śmieci, trawa jest nieskoszona, naprawdę źle to wygląda. Podobnie jest w przypadku pozyskiwania nowych inwestycji w Kielcach – ocenia radny.

Marcin Stępniewski podkreśla również, że władze miasta nie przedstawiły wyliczeń dotyczących kosztów, a także źródeł finansowania dla realizacji poszczególnych elementów strategii promocyjnej Kielc.

Tagi: Strategia Rozwoju Miasta Kielce 2030+Łukasz ZarzyckiBogdan WentaKIELCEMarcin StępniewskiUrząd Miasta KielceKatarzyna Czech-Kruczek

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Poznaliśmy laureatkę Świętokrzyskiej Nagrody Literackiej
ZDJĘCIA

Poznaliśmy laureatkę Świętokrzyskiej Nagrody Literackiej

2025-06-07
Harcerze wypoczywają nad zalewem w Cedzynie
ZDJĘCIA

Harcerze wypoczywają nad zalewem w Cedzynie

2025-06-07
Wzmożone wyjazdy strażaków. Powodem szkody po nawałnicy

Wzmożone wyjazdy strażaków. Powodem szkody po nawałnicy

2025-06-07
W obecności rodziny wypowiedzieli najważniejsze słowa
ZDJĘCIA

W obecności rodziny wypowiedzieli najważniejsze słowa

2025-06-07
Dzieci rywalizowały w „Cyklofrajdzie"
ZDJĘCIA

Dzieci rywalizowały w „Cyklofrajdzie”

2025-06-07
„Biała sobota" w Świętokrzyskim Centrum Onkologii

„Biała sobota” w Świętokrzyskim Centrum Onkologii

2025-06-07
21.10.2023. Kielce. Test Coopera dla Wszystkich / Fot. Jarosław Kubalski - Radio Kielce

Test Coopera to próba dla wszystkich. Każdy może sprawdzić swoją tężyznę fizyczną

2025-06-07
Podziękują rodzinom zastępczym i zawodowym

Podziękują rodzinom zastępczym i zawodowym

2025-06-07
podcasty.radiokielce.pl
folkradio.pl

REGION

Auto wjechało w grupę rowerzystów

Poznaliśmy laureatkę Świętokrzyskiej Nagrody Literackiej

Harcerze wypoczywają nad zalewem w Cedzynie

Tragedia na S7. W karambolu śmierć poniosła kierująca jednego z aut

Mężczyzna przygnieciony przez ciągnik

Minister przyjedzie porozmawiać z rolnikami o stratach spowodowanych przez burze

Jak zapanować nad krnąbrnym pupilem? Radzili eksperci

Wzmożone wyjazdy strażaków. Powodem szkody po nawałnicy

Festiwal winno-serowy w Sandomierzu przyciąga turystów

Kompleks nowych budynków dla mieszkańców Gierlachowa

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • POLSKA
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • ZOOM NA WIEŚ
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SANDOMIERZ
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • PATRONATY
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • PODCASTY
  • FOLK RADIO
  • PROJEKT PRACA
  • ZOOM NA WIEŚ
  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.