Po całkowitej rozbiórce dworzec kolejowy w Kielcach z każdym dniem nabiera nowych kształtów. Największe zmiany obejmą centralną część budynku, w której przed modernizacją znajdowały się kasy, oraz poczekalnia. Starą elewację zastąpi olbrzymich rozmiarów szklana tafla. Nowoczesną stylistykę dworca podkreśli także nocna iluminacja.
Agnieszka Jurewicz, z Polskich Kolei Państwowych S.A. informuje, że w środkowej części gmachu zakończono prace związane z budową fundamentów.
– Teraz prowadzone są prace związane z budową nowych klatek schodowych, a także szybów windowych, które mają połączyć poziom istniejącego tunelu z poziomem zero nowego dworca – tłumaczy.
Ponadto trwa przebudowa obu skrzydłach budynku.
– W północnym prowadzone są roboty związane z wykonaniem stropu nad trzecią kondygnacją. Dobiegają również prace przy budowie klatki schodowej i szybu windowego. Z kolei w południowym skrzydle jest już gotowy strop nad pierwszą kondygnacją, szyb windowy oraz klatka schodowa, które połączą poziom istniejącego tunelu z poziomem zero nowego dworca – dodaje Agnieszka Jurewicz.
Ponadto wszędzie, gdzie jest to możliwe trwa montowanie nowych instalacji sanitarnych.
Kompleksowa renowacja obejmuje m.in. elewację budynku. Szczególną uwagę będą zwracały przeszklenia umiejscowione w centralnej części gmachu oparte o słupy ze specjalnymi mocowaniami. Dzięki nim osoba patrząca na budynek z zewnątrz będzie widziała olbrzymich rozmiarów szklaną taflę z delikatnymi podziałami pionowymi i poziomymi. Modernistycznego charakteru elewacji dodadzą jasnoszare okładziny wykonane z płyt fibrobetonowych. To pierwsza taka realizacja na dworcu w Polsce. Utrzymana w duchu modernizmu estetyka dworca w Kielcach zostanie podkreślona przez nową iluminację nocną. Natomiast na szczycie budynku dworca zaprojektowano podświetlane napisy „dworzec kolejowy” (od strony miasta) oraz logotyp PKP i nazwę stacji – Kielce (od strony peronów).
Natomiast w holu podróżni znajdą ergonomiczne ławki wyposażone w gniazdka oraz porty USB służące do ładowania urządzeń mobilnych. Pojawią się także gabloty z rozkładem jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz zegary.
Wnętrze będzie klimatyzowane, a w sąsiedztwie holu na parterze, oprócz kas biletowych i lokali komercyjnych, zaprojektowano również toalety dla podróżnych. Z holu, za pomocą schodów i wind będzie można dostać się do tunelu prowadzącego na perony. W centralnej części budynku i w jego skrzydłach na wyższych kondygnacjach zlokalizowano pomieszczenia biurowe, m.in. komendy regionalnej Straży Ochrony Kolei, spółek kolejowych i jednego z wydziałów Urzędu Miasta Kielce.