Powołany do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w Internecie zespół CERT Poczta Polska ostrzega przed nową kampanią phishingową, w której wykorzystywana jest marka narodowego operatora – poinformowała Poczta Polska. Oszustwo polega na wyłudzaniu danych osobowych i kart płatniczych.
Podkreślono, że Poczta Polska nie prowadzi odsprzedaży niedoręczonych przesyłek, nigdy nie prosi także poprzez wiadomości sms lub e-mail o dopłacenie do przesyłki.
„Kreatywność oszustów potrafi zaskakiwać, jednak prawie zawsze najlepszym remedium na tego typu akcje phishingowe jest zdrowy rozsądek i ostrożność. Jeżeli widzimy w Internecie krzykliwy szyld, zachęcający do odebrania paczki z atrakcyjną zawartością za symboliczną kwotę, to zadajmy sobie wpierw pytanie, czy w świecie rzeczywistym takie okazje się zdarzają” – powiedział, cytowany w komunikacie rzecznik prasowy Poczty Polskiej Daniel Witowski.
Jak dodał, żeby nie paść ofiarą cyberprzestępców, ochronić swoje dane i majątek warto zastosować kilka zasad np. uważnie czytać adresy stron przesyłanych zarówno w mailach jak i SMS’em, nie klikać w odnośniki otrzymane od nieznanych nadawców, nigdy nie odpowiadać na żądania podania danych personalnych, haseł i/lub loginów do kont czy zwracać uwagę na błędy w treściach odnośników (np. zamieniona kolejność liter lub podstawienie innych liter, cyfr), jeśli takie znajdziesz, prawdopodobnie jest do oszustwo.
Spółka przypomniała, że www.poczta-polska.pl jest jedyną oficjalną i bezpieczną strona internetowej poczty.