Świętokrzyski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. W tym celu ankieterzy NFZ będą dzwonić do mieszkańców województwa świętokrzyskiego i pytać m.in. o sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, czy o zachowanie pracowników rejestracji, informuje Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału funduszu.
– Nie będą to pytania o jakość merytoryczną, sposób leczenia, metody leczenia, czy zlecane badania. Pytać będziemy np. o sprawność w zapisaniu na wizytę, o to jak podchodzą do pacjenta pracownicy rejestracji, czy zaangażowanie lekarza – wymienia Beata Szczepanek.
Ankieterzy NFZ pytać będą również o stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi i czy pacjent poleciłby swoją przychodnię innym osobom.
Jak podkreśla Beata Szczepanek, ankieta jest anonimowa, a ankieter nie dysponuje informacjami wrażliwymi, np. z jakich świadczeń konkretnie pacjent korzystał.
– Ankieter, który będzie się kontaktował z poszczególnymi osobami nie zna ich imienia i nazwiska. On zna tylko numer telefonu, płeć pacjenta i placówkę, w której pacjent się leczy. Ankieter nie będzie pytał o dane osobowe. Gdyby tak się stało, wówczas będzie to świadczyło o próbie oszustwa i radzimy natychmiast się rozłączyć – dodała Beata Szczepanek.
Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty w godz. 8.00 – 18.00.