Autobusy wodorowe po elektrykach
O tym, że łódzki przewoźnik chce w następnych latach postawić na autobusy wodorowe, poinformowano w czerwcu, podczas inauguracji testu przegubowego autobusu elektrycznego. Wodorowe pojazdy miałyby stacjonować w zajezdni Nowe Sady. Stąd nie jest przypadkowa lokalizacja stacji do tankowania wodorowych pojazdów. Ma ona powstać właśnie przy ulicy Nowe Sady. Dzisiaj radni wyrazili zgodę na dzierżawę terenu pod tę inwestycję.
Na razie stacja ma obsługiwać tylko autobusy wodorowe
O bezprzetargową dzierżawę nieruchomości na okres 15 lat ubiegała się spółka ZE PAK.
– Spółka zwróciła się do miasta o dzierżawę z przeznaczeniem na stację tankowania wodoru. Koszt takiej stacji to około 15 mln zł. Inwestor zaznaczył, że jeśli uzyska zgodę na dzierżawę, wybuduje stację w ciągu półtora roku. Na początku będzie służyła do tankowania przed wszystkim autobusów, docelowo również samochodów osobowych – podkreślała podczas sesji Rady Miejskiej w Łodzi Agnieszka Dobrucka, zastępca dyrektora Wydziału Dysponowania Majątkiem w łódzkim magistracie.
Sto samochodów na wodór w Warszawie
Jak podkreśliła Dobrucka, w czterech innych miastach są procedowane pozwolenia na budowę takich stacji.
– W Gdańsku i Lublinie wnioski są na etapie Rady Miejskiej. Docelowo spółka chce wybudować w Polsce 30 stacji tankowania wodoru. Na jednej z komisji padło pytanie, ile samochodów na wodór już jeździ. W Warszawie jeździ ich sto – tłumaczyła Agnieszka Dobrucka.
Stacja tankowania wodoru w Łodzi ma powstać na powierzchni 1880 m kw. Dzierżawę terenu pod nią poparło 23 radnych, żaden nie zagłosował przeciw.