Zakończyła się piąta edycja „Chopinowskich inspiracji”
Soliści: Ewelina Szybilska - sopran i Łukasz Gaj - tenor oraz wiolonczelista Antoni Wrona wystąpili...
Film „Pancernik Potiomkin”, 1925 r., reż. Siergiej Eisenstein.
Gość: Lesław Czapliński – eseista i felietonista, historyk idei, krytyk muzyczny, filmowy i teatralny, tłumacz literatury francuskiej, rosyjskiej i włoskiej z UJ.
Milicjant w PRL-u to była „władza”, której obywatel musiał się bać. A skoro rzeczywiście budził strach, bo swoją „władzę” wykorzystywał zazwyczaj brutalnie i bezwzględnie, w skrajnych przypadkach nie cofając się przed zabójstwem, to trzeba było jego wizerunek ocieplać. Zły milicjant – dobry milicjant – wizerunek funkcjonariusza milicji w polskim kinie fabularnym i dokumentalnym.
Film „Przepraszam, czy tu biją”, 1976 r., reż. Marek Piwowski.
Gość: Piotr Litka – dziennikarz, reporter i twórca filmów dokumentalnych.
Kino III Rzeszy – czyli „czarne arcydzieła” propagandy nazistowskiej, które przyczyniły się do stworzenia z cywilizowanego narodu – narodu morderców.
Film „Triumf woli”, 1936 r., reż. Leni Riefenstahl.
Gość: dr Tomasz Domański IPN Kielce.
Propagandowe kino amerykańskie, manipulacje prasowe, filmowe i telewizyjne w USA.
Film „Obywatel Kane”, 1941 r., reż. Orson Welles.
Gość: dr hab. Włodzimierz Batóg, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, Ośrodek Studiów Amerykańskich
Zniekształcony obraz Polskiego Podziemia Niepodległościowego.
Film „Wilcze echa”, 1968 r., reż. Aleksander Ścibor-Rylski.
Gość: Konrad Łęcki – historyk, reżyser filmowy.
Manipulacja obrazem i dźwiękiem – czyli jak to się robi w Ameryce?
Film: „Rozmowa”, 1974 r., F. F. Coppola.
Gość: red. Arkadiusz Miller – radiowiec, reżyser dźwięku, wykładowca UJK.
Manipulacja w dokumencie, z naciskiem na dokument realizowany w PRL – od Polskiej Kroniki Filmowej do Polskiej Szkoły Dokumentu.
Film „Człowiek z marmuru”, 1976 r., reż. Andrzej Wajda.
Gość: red. Sławomir Mazur – reżyser, dokumentalista, fotograf.
Czy jest jeszcze ktoś, kto nie korzysta z sieci (komórka, Internet)? Wątpliwe. Jakie możliwości manipulacji daje sieć?
Film „Sala samobójców”, 2001 r., reż. Jan Komasa.
Gość: Dyrektor Centrum Edukacji Medialnej – dr Paulina Prędotka.
Jedna z najpowszechniejszych form manipulacji w PRL – cenzura. Poznajmy jej filmowe oblicze.
Film „Ucieczka z Kina Wolność”, 1990 r., reż. W. Marczewski.
Goście: reżyser filmu – Wojciech Marczewski i Damian Jankowski – publicysta, krytyk filmowy, redaktor portalu Więź.pl
Soliści: Ewelina Szybilska - sopran i Łukasz Gaj - tenor oraz wiolonczelista Antoni Wrona wystąpili...
Martín García García - laureat trzeciej nagrody i wyróżnienia za najlepszy koncert na 18. Międzynarodowym...
Około tysiąca miłośników muzyki Fryderyka Chopina przybyło do ogrodu włoskiego Dawnego Pałacu Biskupów Krakowskich w...
101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D