Kampania społeczna rozgłośni regionalnych Polskiego Radia
KAMPANIA SPOŁECZNA ROZGŁOŚNI REGIONALNYCH POLSKIEGO RADIA – KOMUNIKAT SPECJALNY
17 rozgłośni regionalnych oraz Polskie Radio prowadzą kampanię społeczno-informacyjną, w której wskazują przyczyny problemów finansowych, z jakimi się borykają, a także zagrożenie, jakie ta sytuacja niesie dla mediów publicznych.
Od początku roku przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski blokuje wypłatę środków z abonamentu Polskiemu Radiu i rozgłośniom regionalnym. Do czerwca ta kwota wynosi niemal 85 mln. zł.
Bez tych pieniędzy trudno jest realizować misyjny program. W rozgłośniach pracują dziennikarze, realizatorzy, technicy, pracownicy administracji, którym spółki radiowe muszą wypłacać wynagrodzenia. Jak w każdej firmie potrzebne są środki na opłacenie zobowiązań: podatków, opłat za media, kontraktów z dostawcami, itp. Obecnie rozgłośnie funkcjonują tylko dzięki temu, że na realizację bieżącego programu i wypłatę wynagrodzeń otrzymujemy dotacje z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
To jednak zbyt mało, by zadbać o starzejącą się infrastrukturę, czy myśleć o rozwoju, który pozwoli mediom publicznym konkurować z nadawcami komercyjnymi.
Działania, które mogą prowadzić do upadku mediów publicznych dostrzegają polscy parlamentarzyści. Przygotowali wniosek o postawienie przed Trybunałem Stanu przewodniczącego Macieja Świrskiego, jest on procedowany w Komisji Odpowiedzialności Konstytucyjnej Sejmu RP. Posłowie powołali także Parlamentarny Zespół ds. Mediów Publicznych. Jego członkowie biorą udział w pracach nad przygotowaniem projektu nowej ustawy medialnej, która ma pozwolić m.in. na uregulowanie kwestii finansowania mediów publicznych. Kolejne spotkanie tego zespołu zaplanowane jest na wrzesień.
Komunikaty specjalne, jednakowe we wszystkich rozgłośniach, są emitowane po serwisach o godz. 8:00, 9:00, 15:00, 16:00.
Redaktor naczelny i likwidator Polskiego Radia Pomorza i Kujaw Cezary Wojtczak zapowiada, że kampania będzie prowadzona do skutku.
– Spoty będziemy emitować do skutku, czyli do dnia, w którym ostatnia rozgłośnia regionalna dostanie blokowane przez pana Świrskiego pieniądze – podkreślił.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.