W okresie świąteczno-noworocznym, czyli od 22 grudnia ubiegłego roku do 3 stycznia, pociągami PKP Intercity podróżowało ponad 2 mln osób – poinformował przewoźnik w czwartkowym komunikacie. Dodano, że najwyższą frekwencję odnotowano w przeddzień Wigilii – 23 grudnia z PKP Intercity podróżowało blisko 198 tys. osób.
W komunikacie przypomniano, że cały 2022 rok był dla spółki rekordowy, gdyż na podróż pociągami PKP Intercity zdecydowało się około 58,9 mln pasażerów, to o 10 mln więcej niż w najlepszym do tej pory 2019 roku, co oznacza wzrost o 20 proc. Porównując 2022 do 2021 roku, liczba pasażerów zwiększyła się o ponad 23 mln, czyli o około 65 proc.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 r. spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.