Co dziesiąty polski kierowca rozważałby wynajęcie samochodu w abonamencie – wynika z badania „Czas wynajmu aut”. Jak dodano, 43 proc. badanych wskazało, że na ten cel miesięcznie wydałby mniej niż 1000 zł.
– O wiele wyższy jest jednak odsetek Polaków z prawem jazdy, którzy aktualnie nie biorą takiej usługi pod uwagę (87 proc.) – wskazał Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. Jak dodał, najmniejsze zainteresowanie takim wynajmem wykazują kobiety (91 proc. w porównaniu do 83 proc. mężczyzn) i osoby z najniższymi dochodami do 1999 zł na rękę (92 proc.).
Z badania wynika, że 43 proc. kierowców miesięcznie przeznaczyłaby na korzystanie z auta na abonament mniej niż 1000 zł. W tej grupie było najwięcej 18-29 latków (64 proc.), mieszkańców metropolii powyżej 250 tys. osób (49 proc.) oraz ankietowanych z dochodem od 2000 do 2999 zł na rękę (61 proc.).
13 proc. badanych wskazało na kwotę 1001-1500 zł; tyle przeznaczyłoby po 21 proc. osób w wieku 30-39 lat, a także zamieszkujących miasta powyżej 250 tys. osób. 6 proc. badanych przeznaczyłoby na ten cel 1501-2000 zł.
– Większość Polaków nie jest jeszcze gotowa na korzystanie z tego rozwiązania i preferuje wynajem krótkoterminowy lub posiadanie auta na własność – komentuje Piotr Półtorzycki.
Badanie zrealizowano na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 30 marca – 3 kwietnia 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 Polaków.