Pięć ofert wpłynęło w ogłoszonym przez GDDKiA przetargu na rozbudowę kolejnego odcinka drogi krajowej nr 74.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że spośród pięciu ofert dotyczących rozbudowy DK74 między Gorajcem a Szczebrzeszynem jedna zmieściła się w zaplanowanym przez drogowców budżecie.
Oferty złożyły firmy Budimex (119 307 629,79 zł), Mota Engil Central Europe (136 320 755 zł), Rubau Polska (138 990 000,11 zł), konsorcjum firm Unibep (lider) i PBI Infrastruktura (146 948 620,15 zł) oraz Strabag (164 180 586,39 zł).
– Wyłonienie najkorzystniejszej oferty oraz popisanie umowy z wykonawcą planujemy jesienią tego roku – informuje GDDKiA.
To drugi przetarg na realizację tej inwestycji. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione odrzuceniu trzech złożonych ofert, z uwagi między innymi na niezgodność z warunkami zamówienia, rażąco niską cenę oraz niewyrażenie zgody przez część wykonawców na wydłużenie terminu związania z ofertą.
Rozbudowa i remont
Droga krajowa nr 74 zostanie rozbudowana na odcinku ok. 8,7 km, a na fragmencie ok. 1,6 km wyremontowana. Odcinek przewidziany do rozbudowy rozpoczyna się na połączeniu z planowaną obwodnicą Gorajca, a kończy w okolicach przyszłej obwodnicy Szczebrzeszyna (obwodnice te będą realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic). Wymieniona zostanie nawierzchnia i wzmocniona jej konstrukcja. Powstaną bezpieczne, doświetlone przejścia dla pieszych z azylami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowane zostaną chodniki i wybudowane nowe.
Planowana jest także przebudowa i budowa nowych zatok autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, oświetlenia drogowego oraz przejść ekologicznych dla zwierząt. Przebudowany zostanie również system odwodnienia drogi.
Z kolei na dalszym odcinku w Szczebrzeszynie (o długości ok. 1,6 km), planowany jest remont nawierzchni DK74, który zacznie się przed wjazdem do miasta a zakończy w rejonie skrzyżowania z ulicą Jana III Sobieskiego.
Szereg inwestycji na DK74
Rozbudowa odcinka Gorajec – Szczebrzeszyn to kolejna inwestycja, która będzie realizowana na szlaku pomiędzy drogą ekspresową S19 w okolicy Janowa Lubelskiego, planowaną trasą S17 w okolicy Zamościa i przejściem granicznym z Ukrainą w Zosinie.
Wybudowano już natomiast obwodnice Frampola i Hrubieszowa, a także przebudowano trasę między Frampolem a Gorajcem oraz kilka odcinków na wschód od Zamościa. Niedawno GDDKiA podpisała także umowę na budowę obwodnicy Dzwoli wraz z przebudową obecnej DK74 od końca przyszłej obwodnicy Janowa Lubelskiego do Frampola (w sumie 12 km), a także na budowę obwodnicy Gorajca (6,7 km).
W planach jest również realizacja obwodnic Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa (łącznie ok. 33 km). W sumie między Janowem Lubelskim a Zamościem powstanie ponad 60 km nowych lub zmodernizowanych odcinków drogi krajowej nr 74. W planach jest także rozbudowa DK74 od Zamościa do Zosina o łącznej długości ok. 37 km.