Liczba wypadków drogowych spadła w Poznaniu w latach 2018-2022 o ponad jedną trzecią – poinformował poznański samorząd. Jak podkreślono jest to efekt ściślejszej współpracy miasta z policją, modernizacji infrastruktury oraz zmiany zachowań uczestników ruchu.
W ciągu ostatnich pięciu lat systematycznie spada liczba wypadków i kolizji, szczególnie z udziałem pieszych oraz z ich winy. W 2018 roku odnotowano ich 862, cztery lata później było ich 551, natomiast do połowy września tego roku – 384.
Poznański magistrat poinformował, że dzięki współpracy miasta z policją można łatwiej zidentyfikować, w jakich rejonach Poznania występuje największe zagrożenie w ruchu drogowym – policja może tam wysłać dodatkowe patrole.
Policjanci i strażnicy odwiedzają też np. okolice szkół oraz drogi o dużym natężeniu ruchu. We współpracy z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego (GITD) na ul. Hetmańskiej, Głogowskiej i Dąbrowskiego zainstalowano kontrolujące prędkość radary.
Asp. Anna Bręk, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu podkreśliła, że na wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym wpływa wiele czynników, to m.in. poprawa infrastruktury, ograniczenia prędkości, fotoradary, a także nieuchronność i wysokość kar.
– Wspólnie z miastem i jego jednostkami systematycznie badamy i monitorujemy ruch drogowy w Poznaniu. Fotoradary na ulicach, gdzie ruch jest szczególnie duży, działają odstraszająco, ale skutecznie – powiedziała policjantka.
Miasto buduje i modernizuje chodniki, przejścia dla pieszych, drogi rowerowe i inne elementy infrastrukturalne poprawiające bezpieczeństwo na drogach. Dotyczy to zwłaszcza okolic szkół i innych miejsc o dużym natężeniu ruchu pieszych.
Rozszerzane są strefy uspokojonego ruchu, porządkowane jest parkowanie, w niebezpiecznych miejscach projektuje się wyniesione skrzyżowania, progi spowalniające i azyle. Pod kątem m.in. ruchu pieszego w mieście projektowane są nowe sygnalizacje świetlne oraz doświetlane przejścia.
W ramach projektu „Bezpieczna droga do szkoły” przeprowadzono audyty prawie 70 placówek i wdrożono zmiany w otoczeniu 25 z nich, korygując oznakowanie i przejścia dla pieszych.
Od początku 2023 r. roku miejski inżynier ruchu zatwierdził ponad 360 zmian stałej organizacji ruchu, które przyczyniają się m.in. do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20           
  
 











 
 
