Cztery podpory mostu na Wiśle w Sandomierzu zostały już wzmocnione betonem, a także podwyższone do poziomu mostu, który znajduje się po sąsiedzku i biegnie równolegle do przebudowywanego obiektu.
Przypomnijmy, w tym roku dokonano rozbiórki starego mostu, a w miejsce dawnej konstrukcji wybudowana zostanie zupełnie nowa, ale na istniejących już podporach i przyczółkach. Most jest częścią drogi krajowej nr 77.
– Fundamenty podpór zostały wzmocnione betonem. Jednocześnie, wykonawca prowadzi prace na obu przyczółkach, po prawej i lewej stronie Wisły. Polegają na wzmocnieniu konstrukcji i wymianie jej elementów. Jednocześnie w wytwórni znajdującej się w Tarnobrzegu produkowane są elementy nowej, stalowej konstrukcji mostu – informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Częściowo będą one scalane na miejscu, ale w takim stopniu, aby mogły być przetransportowane na plac budowy do Sandomierza, tam będą składane w całość, a następnie montowane na stałe.
Przewożenie części składowych rozpocznie się jeszcze w tym roku, a koncentracja prac na moście nastąpi w roku przyszłym.
Przebudowa mostu na Wiśle zakończy się pod koniec 2024 roku. Umowa z wykonawcą inwestycji, którą jest firma Intop z Tarnobrzega opiewa na kwotę około 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa.
Z kolei Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach ogłosił przetarg na budowę ulicy Lwowskiej Bis w Sandomierzu. Będzie się ona łączyć z nowy mostem w prawobrzeżnej części miasta.