Konsumenci chcą wydawać przed świętami więcej niż przed rokiem, jak również częściej odwiedzać sklepy stacjonarne. To ma być wyjątkowo dobry okres dla gastronomii – czytamy w czwartkowej „Rzeczpospolitej”.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, powołując się na cykliczne badanie Mastercard SpendingPulse, od 1 listopada do 24 grudnia tego roku polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. Podobne – jak czytamy – trendy widać w innych krajach, na wszystkich analizowanych dziewięciu rynkach wydatki w tym sektorze mają wzrosnąć, choć u nas najmocniej.- Prognozy wskazują na ostrożny optymizm europejskich konsumentów, z których wielu – świadomych kosztów w tym sezonie świątecznym – z uwagą nawiguje między wysoką inflacją, wyższymi ratami kredytów hipotecznych i niepewnym otoczeniem gospodarczym – mówi cytowana przez „Rz” Natalia Lechmanova, starsza ekonomistka w Mastercard Europe.– Dobrą wiadomością dla sprzedawców detalicznych i sektora hotelarsko-gastronomicznego jest to, że konsumenci nadal chcą wydawać pieniądze, szczególnie na prezenty dla najbliższych oraz wyjścia do restauracji – dodaje.