Zamknięte punkty sprzedaży biletów, brak możliwości zakupów w aplikacji czy lokalizacji autobusów przez Internet. W najbliższy piątek i sobotę nie będzie działał System Informacji Pasażerskiej. Barbara Damian, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach wyjaśnia, że utrudnienia będą spowodowane modernizacją infrastruktury informatycznej.
– Dlatego też w piątek, 12 lipca od godz. 21.00 do późnych godzin nocnych w sobotę, 13 lipca, wystąpi przerwa w funkcjonowaniu Systemu Informacji Pasażerskiej. W tym czasie nie będzie możliwości skorzystania w miejskich autobusach z elektronicznej portmonetki, pasażerowie nie będą mogli też jej doładować. W tych godzinach nie da się również zakupić biletów okresowych. Ani w punktach sprzedaży biletów, ani przez internet. Same punkty przy ul. Czarnowskiej i Żytniej także będą nieczynne – tłumaczy.
Barbara Damian dodaje, że na tablicach ustawionych przy przystankach autobusowych, w aplikacji mobilnej MyBus oraz na stronie internetowej miejskiej instytucji nie będą wyświetlane informacje o czasie przejazdu autobusów.
– Tablice pokażą rozkładowy czas jazdy, ponieważ autobusy nie będą miały możliwości połączenia się z naszymi serwerami. Podobnie nie będzie działała lokalizacja autobusu przez stronę internetową ZTM – wyjaśnia.
Utrudnienia mają potrwać 24 godz. Nie wykluczone jednak, że prace modernizacyjne mogą się przedłużyć.