Z roku na rok rośnie znaczenie danych z social mediów czy komunikatorów internetowych w postępowaniach sądowych – pisze środowa „Rzeczpospolita”.
„Tendencja wzrostowa trwa od 2018 r., gdy raport ukazał się po raz pierwszy – wówczas było to tylko nieco ponad 87 tys. wniosków. Badanie obejmuje wnioski kierowane do takich podmiotów, jak Google (128 tys.), Meta (100 tys.) czy Snapchat (22,4 tys.), a także TikTok, Yahoo, Airbnb, LinkedIn i Reddit” – wyjaśnia.
„Rz” zauważa, że liderem w tej są Niemcy (ponad 125 tys. wniosków). Drugie miejsce z trzykrotnie słabszym wynikiem ma Francja (niemal 40 tys.), a Polska trzecie z niemal 30 tys. wniosków. Tym samym wyprzedziła Hiszpanię (17,4 tys.) oraz Włochy (8,8 tys.), mimo że oba kraje te mają większą liczbę ludności. (PAP)