Roczny eksport produktów czekoladowych to ponad 12 mld zł, a Polska jest trzecim co do wielkości producentem słodkości w Europie. W pięć lat eksport wzrósł ponad 50 proc. – czytamy w środowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
Z analizy wynika, że Polska to prawdziwa potęga w produkcji czekolady: jest jej trzecim największym eksporterem na świecie. To już ponad 2,5 mld euro rocznie, a zapotrzebowanie na polskie czekoladki rośnie. Od 2019 r. zagraniczna sprzedaż tych wyrobów wzrosła o 52 proc. – czytamy.
„Według prognoz Euromonitora w ciągu kolejnych pięciu lat, do 2029 r., wartość rynku słodyczy czekoladowych ma przekroczyć 189 mld dol., a to oznacza jeszcze większe możliwości dla polskich producentów” – mówi „Rz” Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty. „Dodatkowym impulsem dla sprzedaży są okazjonalne wzrosty konsumpcji, jak walentynki, Święta Wielkanocne czy Boże Narodzenie” – dodaje.
Jak pisze również dziennik, wartość światowego eksportu czekolady i innych wyrobów zawierających kakao wyniosła w 2023 r. 35 mld euro i jak wynika z danych International Trade Center, Polska miała w tym 7-proc. udział. Największym odbiorcą polskich wyrobów czekoladowych są Niemcy oraz inne kraje unijne.