Warner Bros Discovery poinformowało w poniedziałek (14 kwietnia), że zrezygnowało z pomysłu sprzedaży telewizji TVN, firma postanowiła pozostawić TVN w swojej strukturze i rozwijać biznes w ramach jednej grupy.
WBD prowadzi działalność w trzech zasadniczych segmentach: studia produkcji telewizyjnej i filmowej, sieci telewizyjne oraz usługi streamingowe i płatne telewizyjne usługi premium.
W segmencie studia firma jest właścicielem m.in. Warner Bros. Motion Picture Group, DC Studios, Warner Bros. Television Group, Consumer Products, Themed Entertainment and Brand Licensing, DC Comics Publishing, Content Licensing, Home Entertainment, Studio Operations, czy Interactive Gaming.
Segment sieci obejmował takie kanały jak TNT, TBS, Turner Classic Movies, Discovery Channel, Cartoon Network, Adult Swim, HGTV, Travel Channel, Science Channel, TLC. Globalną marką jest CNN. Firma ma też dział sportowy, z takimi kanałami jak Eurosport, z prawami do transmisji igrzysk olimpijskich czy m.in. lig NBA i NHL.
Segment płatnych usług premium obejmował serwisy streamingowe jak Max, HBO Max, discovery+, czy HBO. Na koniec 2023 r. firma miała w tym segmencie prawie 100 mln abonentów, a na koniec 2024 r. juz ponad 116 mln.
Do WBD należą też liczne prawa autorskie do filmów, programów telewizyjnych, aplikacji mobilnych itd. Wśród nich prawa do marek m.in.: Batman, Superman, Wonder Woman, Harry Potter, Looney Tunes, Hanna-Barbera, Gra o Tron.
Należący do WBD TVN to komercyjna stacja telewizyjna, nadająca od października 1997 r. Do 2015 r. należała do grupy ITI, a potem do Scripps Networks Interactive. W 2018 r. Scripps wraz z TVN został przejęty przez Discovery, które potem połączyło się z Warner Bros, tworząc WBD. TVN jest wpisana na listę podmiotów podlegających ochronie, właściciel nie może ich sprzedać bez zgody polskiego rządu.