Dobra informacja dla kierowców! We wtorek przed południem drogowcy otworzą drugą jezdnię „Zakopianki” między Lubniem, a Naprawą!
To ten odcinek, który nie został skończony po tym, jak Generalna Dyrekcja zerwała umowę z polsko-ukraińskim wykonawcą.
Dostępne będą obie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku, a do skończenia będzie już tylko tunel między Naprawą a Skomielną Białą. To ma się stać w wakacje.
TRASA S7
Trasa S7 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce o znaczeniu międzynarodowym. Docelowo będzie mieć 720 kilometrów i będzie najdłuższą drogą szybkiego ruchu w kraju.
TRASA S7 – Fot. GDDKiA / Radio Kielce
S7 WARSZAWA – GRÓJEC
Budowę ponad 29 km drogi S7 Warszawa – Grójec, podzielono na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola (6,6 km; zakończenie prac – 2022 r.), od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ (14,8 km; zakończenie prac – 2022 r.). Gotowy jest już odcinek Tarczyn Południe – obwodnica Grójca.
S7 WARSZAWA – PŁOŃSK
Od Warszawy do Płońska trasa jest już dwupasmowa, ale zostanie rozbudowana. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: Siedlin – Załuski (prawie 13 km; zakończenie prac – wiosna 2025 r.), Załuski – Modlin (12 km; zakończenie prac – wiosna 2025 r.), Modlin – Czosnków (10 km; zakończenie prac – 2023 r).
S7 WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE
Wszystkie odcinki są gotowe.
S7 GRANICA WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO – KRAKÓW
Odcinek S7 Moczydło – Miechów jest częścią 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów (18,7 km; zakończenie prac w połowie 2022 r.), Miechów – Szczepanowice (5,3 km; zakończenie prac w 2023 r.), Szczepanowice – Widoma (13,1 km; otwarto dzisiaj), Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska; 18,3 km).
S7 KRAKÓW – RABKA ZDRÓJ
„Zakopianka” to licząca 102 km długości trasa z Krakowa do Zakopanego. Na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju będzie to trasa S7. W budowie są odcinki: Lubień – Naprawa (7,6 km; zakończenie prac – listopad 2021 r.), Naprawa – Skomielna Biała (3 km wraz z budową tunelu o długości ok. 2 km; zakończenie prac – początek 2022 r., prawdopodobnie maj).