Kolej szykuje inwestycję, dzięki której przejście graniczne Terespol – Brześć przyjmie więcej pociągów towarowych, co oznacza większe możliwości wymiany handlowej pomiędzy Europą i Azją.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na studia wykonalności budowy dodatkowych torów oraz nowego mostu na rzece Bug.
Rozbudowa układu torowego w Terespolu umożliwi sprawną odprawę większej liczby pociągów o długości składu ponad 1 km i nacisku 25 ton na oś wagonów.
Z kolei nowa przeprawa przez Bug pozwoli na zwiększenie przepustowości kolejowego transportu na granicy polsko-białoruskiej. Umożliwi odseparowanie ruchu pociągów pasażerskich oraz towarowych. Inwestycję zaplanowano na lata 2022-2024. Budowa nowego mostu wymaga jeszcze ustaleń ze stroną białoruską.
W ramach prac na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol, PLK modernizują m.in. stację Terespol. Lokalne Centrum Sterowania, wyposażone w komputerowe urządzenia, zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu pociągów. Wartość projektu to 540 mln zł, a dofinansowanie z UE to 360 mln zł.