Na peronach i stacjach na trasie Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna w tym w Końskich staną nowe wiaty, ławki i rozkłady jazdy. Remonty są związane z uruchomieniem przez kolej nowych przejazdów pasażerskich.
Dzięki ustawie Kolej+, którą Prezydent Andrzej Duda podpisał w marcu ubiegłego roku na stacji w Końskich, linia kolejowa nr 25 zostanie zelektryfikowana. Od grudnia tego roku w Końskich będą zatrzymywały się pociągi pasażerskie.
Jak informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych prace remontowe rozpoczną się w tym miesiącu.
– Na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotują stacje i przystanki do obsługi pasażerskiej. W grudniu, po 13 latach podróżni skorzystają z połączeń między województwami świętokrzyskim i łódzkim.
Izabela Miernikiewicz dodaje, że podróżni skorzystają z wyremontowanych peronów na stacjach i przystankach: Skarżysko Milica, Bliżyn, Stąporków i Końskie.
– Przygotowane zostaną bezpieczne dojścia na perony z dostępem dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony będą oświetlone oraz wyposażone w wiaty i ławki. Zapewnione zostanie czytelne oznakowanie oraz tablice z informacyjne z rozkładami jazdy. Dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki.
Remonty zostaną przeprowadzone także na przystankach: Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Opoczno, Słomianka, Szadkowice, Bratków i Jeleń.
Zadanie obejmuje punktową naprawę torów i wymianę dwóch rozjazdów. Poprawiona zostanie nawierzchnia na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Bliżynie i Końskich. Obecnie na trasie Skarżysko-Kamienna – Tomaszów Mazowiecki prowadzony jest ruch towarowy.
PLK nie są zarządcą budynków dworcowych i nie planują tam prac. Rozkład jazdy od grudnia 2021 jest w fazie konstrukcji.
Prace przewidziano w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko- Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 24,6 mln zł.