Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w Miechowie umowę z wykonawcą projektu budowy kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim. Koszt realizacji inwestycji między węzłami Miechów i Szczepanowice, to ponad 162,4 mln złotych.
Zdaniem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, ekspresowa „siódemka”, to jeden z priorytetów na drogowej mapie Polski, niezbędny dla zapewnienia rozwoju regionów, przez które przebiega.
– Taki jest sens realizacji tej wielomiliardowej inwestycji, która ma zapewnić wszystkim użytkownikom dróg bezpieczeństwo, komfort podróży, a także skrócić czas przejazdu – zaznacza minister.
Jak stwierdził Łukasz Smółka, wicemarszałek województwa małopolskiego, realizacja trasy S7 pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami jeszcze bardziej zacieśni współpracę i kontakty pomiędzy Małopolską a Świętokrzyskiem.
– W przyszłości planujemy na tym terenie stworzyć strefy aktywności gospodarczej, gdzie liczymy, że pracę znajdą także mieszkańcy województwa świętokrzyskiego – dodaje.
Za pomoc w realizacji inwestycji ministrowi Andrzejowi Adamczykowi podziękował Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA. Jak powiedział, dziś praktycznie cała droga ekspresowa S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Rabki jest w budowie.
Budowę fragmentu drogi S7 od Miechowa do Szczepanowic zrealizuje konsorcjum: Fabe Polska i „SP” Sine Midas Stroy.
Zakres zadania obejmuje zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 5,33 km pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Wykonawca musi uzyskać wszelkie opinie, uzgodnienia, pozwolenia i decyzje niezbędne do realizacji inwestycji.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w ciągu 36 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast będą one wliczane do czasu objętego projektowaniem.
Budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa została podzielona na odcinki realizacyjne: Moczydło-Miechów, Miechów-Szczepanowice, Szczepanowice-Widoma oraz Widoma-Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Najbliższe końca są prace pomiędzy Szczepanowicami i Widomą, gdzie zaawansowanie wszystkich robót wynosi 82 proc. Inwestycja powinna być gotowa jesienią br.
Od lipca 2020 roku trwa budowa odcinka S7 Moczydło-węzeł Miechów. To zadanie ma się zakończyć w 2023 r. Kolejny odcinek S7, Widoma- Kraków, miał już podpisaną umowę z wykonawcą, ale z powodu braku zadowalających postępów GDDKiA w grudniu ub.r. zdecydowała się rozwiązać z nim umowę. Obecnie trwa przetarg mający wyłonić firmę, która dokończy to zadanie.