Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną konsultację. Od 4 listopada e-wizyta będzie dostępna we wszystkich placówkach ZUS – informuje prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.
Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od poniedziałku na wirtualne wizyty w urzędzie można umawiać się w oddziałach ZUS w Chorzowie, Rybniku, Sosnowcu i Zabrzu.- Nasz rząd na bieżąco wprowadza kolejne usprawnienia, mające na celu pomoc i zadbanie o bezpieczeństwo Polaków w tym trudnym dla wszystkich czasie pandemii – skomentowała minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg. Podziękowała specjalistom ZUS za przygotowanie rozwiązań pozwalających załatwiać potrzebne sprawy, pozostając bezpiecznie w domach.
W pierwszym tygodniu działania e-wizyt z nowej możliwości kontaktu z ZUS skorzystało 300 osób. Średnio e-wizyta w ZUS trwała 10 minut. Najdłuższa rozmowa zajęła 28 minut.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Jak wyjaśnia Zakład, jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.