Na notoryczny brak ogrzewania w jednym z bloków Koneckiej Spółdzielni Mieszkaniowej poskarżył się jeden ze słuchaczy, dzwoniąc na numer Telefonu Interwencyjnego Radia Kielce.
Bogusław Warych żali się, że na początku października rozpoczął się sezon grzewczy, a do jego łazienki nie dopływa ciepło. Mieszka na 4 piętrze w wymagającym dogrzewania mieszkaniu. – Raz ciepło jest, raz nie ma. Brak ogrzewania w łazience jest dla nas bardzo dużym utrudnieniem, zwłaszcza ze względu na pogarszający się stan zdrowia mojej żony. Błagamy o pomoc – mówi słuchacz.
Grzejnik działa tylko w nocy lub w krótkim czasie w ciągu dnia. Słuchacz uważa, że instalacja powinna zostać wnikliwie sprawdzona przez pracowników spółdzielni. Jak dodaje problem nie występuje u sąsiadów na niższych piętrach.
Marcin Pałosz, zastępca prezesa Koneckiej Spółdzielni Mieszkaniowej informuje, że pracownicy spółdzielni sprawdzili zawory u lokatorów całego pionu w bloku. Wymienili zawory lokatorów. Jak dodaje jeżeli problem nadal się utrzymuje, to sugeruje wymianę grzejnika na bardziej wydajny.
– Prawdopodobnie przyczyną problemu jest wadliwy grzejnik o zbyt małej wydajności – mówi.
Kupno grzejnika to koszt, który musi ponieść właściciel, z kolei remonty są po stronie spółdzielni, dlatego wiceprezes zaproponował wypożyczenie grzejnika o większej mocy na określony czas i przetestowanie, czy faktycznie problemem jest grzejnik. Do sprawy będziemy wracać.