Prawie 200 prac plastycznych promuje produkty i firmy z regionu świętokrzyskiego w dobie pandemii koronawirusa. Dziś poznaliśmy laureatów konkursu #dobrybopolski #dobryboświętokrzyski, organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Jak informuje marszałek Andrzej Bętkowski, głównym celem konkursu było zachęcenie mieszkańców do wybierania towarów pochodzących od lokalnych producentów, a także kształtowanie patriotyzmu gospodarczego.
– Mam nadzieję, że efekt tego konkursu będzie też taki, że w regionie będziemy bardziej dostrzegać nasze produkty, które stoją na bardzo wysokim poziomie. Mamy wiele produktów regionalnych, którymi możemy się szczycić – dodaje.
Konkurs odbywał się pod honorowym patronatem wiceminister sportu Anny Krupki, która podkreśla, że #dobrybopolski #dobryboświętokrzyski, to bardzo ważna inicjatywa.
– Rozpoczynamy budowę świadomości naszej regionalnej marki. Chcemy promować wszystkie dobre świętokrzyskie produkty, ponieważ dzięki temu wspieramy lokalne, często rodzinne przedsiębiorstwa, które z kolei przyczyniają się do rozwoju gospodarczego całego województwa – zaznacza.
Jak mówi Wiktoria Kos, pochodząca z Sandomierza laureatka drugiego miejsca w konkursie – pomysł na wykonanie pracy konsultowała ze swoją mamą.
– Przygotowałam pracę o sadzie jabłkowym, w którym oprócz drzew znajdują się także skrzynie z jabłkami oraz soki. Dzięki realizacji tego projektu mogłam dowiedzieć się bardzo wielu cennych informacji o naszym regionie – zaznacza.
Zwyciężczynią konkursu została Sofia Szwed. Oprócz nagród pieniężnych i rzeczowych za pierwsze, drugie i trzecie miejsce, komisja konkursowa przyznała także 10 wyróżnień oraz 11 wyróżnień dodatkowych.