Korzystanie z niego grozi katastrofą budowlaną. Przed kierowcami przynajmniej dwa lata utrudnień.
Andrzej Kierzek, wiceprezydent Koszalina, powiedział, że odbudowa wiaduktu jest w tej chwili najpilniejszą miejską inwestycją.
– Ten most przechodzi do historii. Jest do rozbiórki, Służył nam pięćdziesiąt lat. Tego typu obiekty w Polsce były likwidowane po trzydziestu latach. Zapewne opóźnione będą inne inwestycje. Musimy także przeorganizować budżet miasta.
Tymon Galewski, właściciel gdańskiej firmy GTI Design, która przygotowała ekspertyzę wiaduktu, poinformował, że konieczna jest całkowita przebudowa wiaduktu, ponieważ uszkodzone są m.in belki podtrzymujące konstrukcję.
– Nie spełniają już one żadnych wymogów. W każdym miejscu mają jakieś wady lub uszkodzenia, które są bardzo trudne do usunięcia. Widać to po poziomie spękania betonu i ilości odkruszeń. To ostatni obiekt w okolicy, który ostał się na belkach WBS. Pozostałe zostały już dawno rozebrane.
Ruch tranzytowy przekierowano na trasy omijające wiadukt. W przygotowaniu jest ekspertyza dotycząca stanu technicznego ulicy Mazowieckiego. Jeśli jej stan okaże się dobry, tam również zostaną przekierowane samochody ciężarowe. Wyniki mają być znane na początku września.
Szacowany koszt inwestycji to 30 mln zł.
Ostatni remont wiaduktu na alei Monte Cassino w Koszalinie był przeprowadzony około 10 lat temu.